nya jag

ni kanske kommer skratta åt de, men mitt nya liv ska börja nu.. jag ska få hjälp, från många håll.
de har gått för långt med allt!!!
jag är nog den tröttaste, lataste, argaste, jobbigaste, suraste, taskigaste syster, kompis, dotter, flickvän man kan tänka sig..
och så vill jag verkligen inte ha de!!!!

detta har jag kommit fram till att de beror på min dåliga sömn & min dåliga kost...
de blir som en ond cirkel, jag sover inte på kvällarna, vilket leder till att när de är dags att gå upp så orkar jag inte de och ligger kvar i sängen, skiter i skolan och får massa massa skäll pågrund av dålig närvaro..
jag äter onyttigt och ute hela tiden vilket då leder till att alla mina pengar går åt till skräp mat och jag blir bara tjockare och tjockare, grinigare och grinigare när jag inte får m donlads varje dag.
jag är cola beroende som är vetenskapligt bevisat att de är svårare att vänja sig av med de beroendet än med ett alkoholberoende.

men äntligen ska jag ta tag i mitt liv på riktigt.. eller till stor del så ska "dom" eller ska jag säga "vi" ta tag i mitt liv.
mamma, pappa, skolan, kuratorn, syon.. JAG!

jag mår verkligen int bra som de är nu som sagt och de beror enbart på mig själv och ingen annan!!!
de finns ingen förutom jag som måste fixa detta nu!! nu nu nu innan de är försent.
började idag med att ta bort min dumma, fåniga bilddagbok, allvarligt talat.. jag fyller 19 till sommaren och beter mig fortfarande som jag gjorde när jag va 16.. så den är borta, gone..
vilket också kommer ge mig en anledning till att gå och lägga mig tidigare på kvällen! =)

men i mån börjar de på riktigt.. japp, allvar blir de då.. ska veckas klockan halv 7 och min pappa ska inte låta mig ligga kvar en sekund längre, ååh nej!! jag ska upp.. trotts att jag är ledig i mån!
jag ska börja med att rensa upp mitt rum.. de är ärligt talat skit stökigt!!!!!
sedan så ska jag göra rent resten av övervåningen som ser rent förgävlig ut..
efter de ska jag kolla i mammas dietbok och skriva ner minst fem rätter som jag tycker verkar goda, eller ska jag säga okej! (haha aah, nyttig mat är ju inte min starka sida att äta)
efter de ska pappa åka och handla de.. sen börjar mitt mat schema!!! =)

bilskolan imån med. kom igen hanna..
ska ta körkoret snart snart snart!!!!
mår redan lite bättre när jag tänker på hur grym jag ska bli!!

oj just de ja, jag ska börja springa/promenera varje dag med!!!
skratta om ni vill, men jag ska lyckas!!!!
jag ska lyckas bli den glada hanna igen, den riktiga hanna..
ska blir den bästa syster, kompis, dotter, flickvän man kan tänka sig!

nu dags för läggdags, har en lång och jobbig dag framför mig imån.
godnattpuss hanna!

Kommentarer
Postat av: paulahoral.devote.se

du fixar det älskling <3

2009-04-01 @ 09:34:43
Postat av: hanna

sv: jag hoppas de denna gången. :) <33

2009-04-01 @ 12:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0