50-talist

ska ha redovisning om 50-talet idag.. vi ska även ha en modevsing på detta sedan..
jag hade egentligen tänkt mig att ha min syster som modell och göra henne till Marilyn Monroe, men madde i min grupp ska med göra det, så nu sla jag försöka hitta någon annan jag kan ha som modell och istället göra Brigitte Bardeuot..
Frågan är om jag kanske kan ha Sofia.S som modell, hon skulle nog kunna passa som henne? :)
får höra med henne om hon vill ställa upp! :) hoppas det.
 
50-talet

Vem levde på 50-talet? Om inte Marilyn Monroe. Sångerska, skådespelare, modell... Självklart fanns det andra kända kvinnor på denna tiden med såsom:
- Birgitte Bardeuot
- Audrey Hepburn

En äkta Marilyn Monroe sminkning:

 Modelerad bas
• Ljus lockskugga - gärna en med lite skimmer i
 - Svag ljusgrå/neutral färg i globlinjen (Ljus rosa/Pärlemo)
 - Tunn droppskugga
 - Långa svepande fransar 
 - Eyeliner - i ytterkant ska den vara bred medans i vingen ska den vara tunn och svepande
• Bredabryn
• Rouge - Mjuk och naturlig
• Glöm INTE pricken!
• Fylliga röda läppar

lite fakta om 50-talet som jag snott från Jennfiers blogg! :)



Kommentarer
Postat av: Therese

Ida i laget hade nog passat :D

2009-11-17 @ 12:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0